Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Wednesday, July 08, 2009

Kisah Percintaan

Hurm.. Hari ni aku dapat berita baru. Ex-bf aku dah bertunang. Huhuhu.. Tahniah buat si dia. Sebenarnya, bukan dia sorang je yang dah tunang. Kalau tak silap aku, first love aku pun dah nikah. Tapi, aku tak pergi pun kenduri dia. So, aku just nak wish tahniah je la. Dia nikah pun aku tak tahu apa2. Sedangkan mama dia, adalah mak angkat aku. Sedih kan? Tapi bagus gak. Takda la aku nak teringat kisah lama bila pergi kenduri dia.

Tentang ex-bf aku yang baru nak bertunang ni, dia bgtau aku, dia sanding bulan 2 tahun depan. Tahniah. Tengoklah keadaan, kalau dia sanding time aku free, insya-Allah aku balik kl tuk pergi kenduri tu. Tu pun kalau aku rajin la. Segan la nak jumpa family dia. Kalau tak pernah jumpa, takpa la jugak. Ni aku pernah pergi rumah dia. Mana tak segan nak jumpa family dia. Huhuhu...

Cakap pasal ex-bf aku ni, rasa macam nak bukak balik kisah kapel aku. Hahaha... First love aku, masa aku form3. Jgn terkejut ek. Tu la pertama kali aku kapel. Kitorang kenal dalam irc. Time tu, mIrc mmg popular. Masa aku kapel ngan die, umur die 18. Hehehe... 3tahun tua dari aku. Hehehe...

Sepanjang kitorang kapel, tipu la kalau tak gado kan. Selalu gak la kitorg gado. Tapi tak lama pun. Paham sgt perangai dia. Hehehe... Kitorg kapel lama la jugak. Kalau org lain, mungkin dorang dah bosan kot. Hehehe... 1tahun 10bulan. Lama kan? Tak sangka boleh selama tu. Tarikh kapel n putus ak takkan lupa la. Senang sgt nak ingat. Sbb 2tarikh tu ada peristimwa sendiri.

Kitorg kapel time birthday dia, 090604. Huhu... Dia genap 18tahun time tu. Break up plak 070406, 3hari sebelum birthday aku. Mmg best kan 2tarikh tu? Of cuz la aku tak kan lupa. 4bulan terakhir kapel ngan dia, masing2 buat hal sendiri. Perpisahan adalah disebabkan ada pihak ketiga. Dn aku dengar cerita, dia nikah dgn awek dia selepas aku, insan yang menyebabkan perpisahan kami.

2nd kapel aku, ex-bf aku yang nak tunang tu. Huhu... Dia sebaya ngan first love aku. Masa kapel, umur dia 20. Kenal kat tempat tuisyen aku. Dia keje kat situ. Hehehe... Kitorang kapel pun lama gak. 1thun 6bln. Tarikh kapel, 021205 n tarikh break up 140607, sebulan lepas aku ke matrikulasi. Sbb?? Kali ni sebab adalah aku. Aku sayang dia, cuma tak da rasa cinta. Lgpun dia jauh. Dia nie nak tunang dgn awek die selepas aku. Huhu... Bagus la tu.

Masa kat matriks, aku kapel ngan dak classmate aku. Yupe, kalau korang teka dia lah penyebab perpisahan aku sebelum tu, mmg betul. Aku break up pun sebab dia. Hehehe... Dgn dia nie, ak tak ingat tarikh kapel n break up. Huhu.. Yang aku tahu, kitorg kapel jz 2bulan. Dia tak boleh komitmen n dia rimas bila ada awek. Sebab lain?? Dia dah ada awek kat luar. Hahaha... Dgn dia, aku sayang, tapi aku tak cinta.

Rasanya 2tahun aku cuba lupakan first love aku. Aku betul2 dapat lupakan dia bila aku berjumpa dengan seseorang. Seseorang yang membuatkan aku jatuh cinta semula. Tp syg, persahabatan kitorang terputus. Die yang memberikan aku ruang utk meletakkan harapan tanpa die sendiri sedari, tp dia jugak yang menghancurkan ruang tersebut.

Lepas aku kecewa dgn dia, aku tutup pintu hati aku utk lelaki. Sedih yang mana sampai sekarang aku masih tak dapat lupakan. Dia benar2 membawa seribu kenangan yang susah untuk aku lupakan. Then, lepas 2tahun tahun single, setahun setengah aku tutup pintu hati, aku berjumpa dengan K. Yupe, K bukak semula pintu hati aku. Tapi, tak lama pun. Sbb dia sendiri yang tutup pintu hati aku semula.

Jangan ditanya kenapa aku macam nie. Kadang2 rasa, aku macam takda luck je dalam cinta. Hahaha... So, sekarang nie aku masih lagi single dan tolong jangan tanya kenapa ek. Sebab malas nk fikir.

Abg?? Mesti korang pelik kan, kenapa abg takda dalam senarai love story aku. Sebab hubungan aku dgn abg hanyalah teman tapi mesra. Kitorang tak bercinta, tapi kitorang menyayangi each other. Dia tak bukak pintu hati aku, sebab dia bukan lah milik aku. N now, aku dengan abg bakal berpisah. Yupe, kami redha dengan keadaan ini.

So, itu je lah kisah cinta aku. Hehehe.. Dah takda idea nk post, so aku post la kisah cinta aku. Tak suka, jgn baca. Ini blog aku, so aku punya pasal la nak post pasal apa. Hahaha... Enjoy your reading.

2 comments:

cahayabintang said...

one day,dila buleh buat novel kisah chenta ni..
huhhu....

[Miss Eriqa] said...

hahaha...
actually
ad je mmbr yg suh ak wat novel kisah hdup ak
sbb nye
dorang sndri yg ckp kisah hdup ak mcm novel
pnuh ngan duka n suka