Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Wednesday, October 07, 2009

061009: Seminar 'Financial Education"

Semalam, 6/10 kat dkg 5/1 ada satu seminar tentang financial education. Mungkin pada sesetengah orang, seminar ini tidak berapa menarik untuk didengar. Tapi, pada aku yang jenis sukakan wang *tidak bermakna aku mata duitan*, seminar ni memberikan satu pengajaran yang amat menarik.

Actually seminar ni dianjurkan oleh salah satu kumpulan sdg *self development group* kat u aku. Anjuran bersama CeDI dan AKPK. Dorang jemput seorang yang berpengalaman luas dalam memberi nasihat dan bantuan untuk mereka yang memerlukan.

Miss Nur Haliza dari AKPK Alor Star sedang memberikan seminar
Miss Nur Haliza, dari AKPK alor star membuatkan 2jam berada dalam seminar itu sekejap. Bila seseorang yang berpengalaman luas memberikan talk, talk itu tidak akan membosankan. Cerita2 yang disampaikan memberikan satu pandangan berbeza mengenai dunia kewangan peribadi.

Tujuan utama seminar ni adalah untuk memberikan pendedahan baru kepada para siswa/i uum mengenai dunia luar apabila kita sudah menghadapu dunia pekerjaan. Isi2 seminar ini mengupas bagaimana seseorang itu boleh merancang untuk kewangan peribadi malah untuk mengelakkan kita dari kekurang wang.

Apa yang dibincangkan mimi dan wani, aku pun tak tahu. Bergosipkah mereka?

Khusyuknya aku dan mimi mendengar seminar

Aku memang tak berapa suka nak join seminar. Tapi, bila dengar tajuk seminar ni, membuatkan aku rasa tertarik untuk pergi. Yang pasti, aku tidak pergi berseorangan. Aku tarik mimi dengan wani sekali. Hehehe... Saja aku jahat. Tapi, aku tahu dorang mesti ikut. Sebab tajuk financial memang sinonim dengan mimi. Jangan marah ye yang. Hahaha...

lots of love,
[Miss Eriqa]

2 comments:

princess hearty said...

hahaha.. khusyuk ooooo.. padahal time tu tak start pun lg..
hahaha

[Miss Eriqa] said...

hahaha...
rilek la..
biasa la kita..
belum mula pun dah khusyuk..
khusyuk bergambar..