Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Friday, October 30, 2009

Makan Lagi

Ni la nasi goreng ladna. Huhu.. Nampak sedap kan??

Cendul pulut versi Jo Cendul Pulut

Hari tu aku ada post pasal aku kepingin nak makan Mc'D kan? Huhu.. Tu cerita hari ahad. Tapi hari selasa yang lepas, ada satu lagi cerita baru. Hehehe... Aku kepingin nak makan cendul pulut. Tapi bukan sebarang cendul pulut. Sebab aku nak cendul pulut kat Jo Cendul PUlut.

Huhu... Kalau orang kat area jitra tau la Jo Cendul Pulut tu kat mana. Hehe.. Makanan kat sini, memang sedap. Nyam2. Hehehe.. Tapi satu je yang kurang. Service diorang, hampeh. Tak mesra langsung. Kalau aku tengah bad mood, memang aku takkan datang kedai ni. Buat aku sakit hati lagi adalah.

Aku keluar dengan yong, kak wanie, liza n ina. Huhu.. Yong drive kereta aizu. Pinjam sekejap. Huhu... Gerak hampir pukul 7, then balik sampai bilik pukul 830malam. Sekejap je pun. Keluar semata2 untuk makan cendul pulut. Hehehe...

Lapar punya pasal, aku order nasi goreng ladna. Sedap tau. Huhu.. Harga tu, tak pasti la standard atau mahal. Tapi, bagi aku standard la kot. Hehehe...

Aku pun tak tahu kenapa, tapi semenjak 2menjak ni, aku selalu sangat nak teringin makan macam2. Hari McD, lepas tu cendul pulut. Lepas ni tak tahu la apa lagi yang aku akan teringin nak makan. Hehehe...

Aku kuat makan ke?? Sangat kuat makan okay. Kalau dulu memang tak kisah sangat. Sebab aku main sports, so badan aku susah nak naik. Tapi sejak masuk matriks, aku dah jarang bersukan. So kalau makan macam2, memang cepat je badan aku naik. Takut!!!

Aku rasa badan aku dah makin naik, tapi bila jumpa member2 yang dah lama tak jumpa, boleh je dorang cakap badan aku dah susut. Dah kurus. Kurus ke? Tolong jawab sikit ya kawan2. Huhu..

Susut mungkin la kot. Sejak aku sakit hari tu, selera makan aku dah mati. Kadang2 aku rasa malas nak makan. Pasal apa pun aku tahu. Nak cari balik selera makan aku macam dulu2, memang payah sikit la. Huhu...

Kalau aku tengah lapar atau teringin nak makan apa2, mesti akan licin. Hehehehe..

5cendul pulut + cendul biasa + cucur udang..

lots of love,
[Miss Eriqa]

2 comments:

cikgu said...

Jo cendol pulut(Napoh ke?) Perniagaan orang Melayu macam tu lah kalau dah maju. Dulu pernah makan gak masa dia masih jual guna kereta sorong tepi jalan.

[Miss Eriqa] said...

huhu..
haah kat napoh..
tu lah melayu..
bila dah berkembang sikit..
mula lah riak..
pernah jadi jugak..
dulu masa dia niaga kecik2..
beli nasi mesti banyak..
lauk pun besar2..
murah..
tapi bila dah maju sikit..
nasik dah sikit, lauk dah kecik, harga mahal..
kenapa lah melayu macam ni ek..