Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Wednesday, October 28, 2009

Perubahan + Persahabatan

Miss Eriqa: miss the old time
Mimie: hehe
Mimie: suma org sedang mngalami zaman perubahan dia
Miss Eriqa: memang la
Miss Eriqa: rasa2
Miss Eriqa: kita still macam dulu ke
Miss Eriqa: even semua orang berubah?
Mimie: kta tak leh jd mcm dlu
Mimie: tp ikatan tu tak putus
Mimie: akan remain the same

Pernah terfikir tak kenapa kadang2 kita rasa yang kawan2 kita berubah? Adakah sebab kita tak boleh terima perubahan itu atau kita yang tidak mahu berubah?

Zaman perubahan bukanlah sesuatu yang kita suka. Sebab bagi aku, bila kita alami zaman perubahan ni, pasti akan ada yang terluka. Terluka dengan sikap dan kata2 kita. Bukan nak menyalahkan sesiapa, sebab aku bercakap berdasarkan pengalaman.

Perubahan kepada sesuatu yang baik tidak pernah dihalang sesiapa. Tapi kita kena beringat jugak, tidak semua yang akan suka dengan perubahan itu. Kadang2 perubahan yang berlaku boleh membuatkan kita renggang dengan kawan2. Tapi aku nasihatkan, janganlah sesekali bersikap macam tu. Sebab itu hanya akan menyebabkan kita berasa kesunyian.

Aku pernah alami saat begitu. Kawan yang dulu rapat, aku rasakan makin renggang. Bukan seorang dua, tapi ramai. Bila cakap pasal zaman2 yang kitorang pernah lalui, betapa aku rasakan terlalu cepat masa berlalu. Kadang2 aku rasakan baru semalam saat2 gembira itu semua berlaku. Sampaikan kadang2 aku rasakan, kenapa aku tak dapat lalui detik2 itu semula.

Ada orang pernah berkata pada aku, biarpun kita berubah, persahabatan itu tidak akan terputus. Betul ke? Sebab ada jugak yang aku tengok, persahabatan antara 2sahabat terputus sebab perubahan yang tidak boleh diterima oleh orang lain. Hurm... Dalam satu situasi yang susah.

Aku sudah berubah atau belum, sku sendiri tak tahu, Jangan tanya mengapa, sebab aku tak tahu nak jelaskan macam mana. Pada mereka yang dah lama kenal aku, mungkin diorang tahu aku berubah atau tidak. Kita tidak sedar kita berubah atau tidak, sebab kita rasakan kita masih seperti dahulu. Tapi orang lain akan sedar perubahan kita. Percayalah, sebab itu yang berlaku dalam kehidupan aku.

Aku punya kawan2 yang aku sangat sayang. Biarpun antara kami tidak lagi serapat dulu akibat dari kesibukan diri masing2, itu bukan penghalang untuk kitorang masih lagi menjadi kawan. Aku sayang semua kawan2 aku. Kadang2 aku tak mampu untuk ucapkan dengan kata2, tapi aku rindukan gelak tawa mereka.

Tapi petang ada satu peristiwa dekat bilik mimi. Aku lepak sana sebab nak siapkan assignment FM aku. Bila aku tengok rupa mimi baru bangun tidur, tawa yang dah lama aku tak dengar senyumam yang terukir di wajah dia, aku gembira. Sangat gembira, biarpun aku tahu dia ada kesusahan tersendiri.

Aku suka tengok kawan2 aku tersenyum gembira, tawa riang. Mungkin aku bukanlah penyebab keadaan itu berlaku, tapi itu dah cukup buat aku sendiri tersenyum. Sebab senyuman dan tawa meraka yang jadi penawar bagi mengubat rindu aku. Sungguh, aku rindukan saat2 yang telah berlalu. Andailah masa boleh aku putarkan kembali, akan aku putarkan kembali ke saat2 yang lama. Segalanya hanya kerana merindui mereka yang bergelar sabahat.

Vitamin C - Graduation (Friends Forever)

And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of that night in June
I didn't know much of love
But it came too soon
And there was me and you
And then we got real blue
Stay at home talking on the telephone
And we would get so excitedand we'd get so scared
Laughing at ourselves thinking life's not fair
And this is how it feels

[1]
As we go on
We remember
All the times we
Had together
And as our lives change
From whatever
We will still be
Friends Forever

So if we get the big jobs
And we make the big money
When we look back now
Will our jokes still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Can Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly
And this is how it feels

[Repeat 1]

La, la, la, la:
Yeah, yeah, yeah
La, la, la, la:
We will still be friends forever

Will we think about tomorrow like we think about now?
Can we survive it out there?
Can we make it somehow?
I guess I thought that this would never end
And suddenly it's like we're women and men
Will the past be a shadow that will follow us 'round?
Will these memories fade when I leave this town
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly

[Repeat 1 (3x)]

notapengarang: aku menangis lagi..kenapa aku makin sensitif dengan perihal ini??

lots of love,
[Miss Eriqa]

6 comments:

princess hearty said...

erk.. sorry babe..
ak tak sangka sampai mcm tu skali ko rindu masa kta dulu...

ak takde ayat nk bg.
tp apa ak blh janji, ak tetap akn berkawan dgn ko sampai denyut nadi ak terhenti.

ni janji ak...

[Miss Eriqa] said...

aku tak mintak apa2 pun babe..
cukup lah sekadar kau ingat aku as ur frenz..
its enough..
masa yang dah lepas takkan datang balik..
so itu semua adalah satu kenangan terindah..
aku takkan lupa sampai bila2..

joegrimjow said...

sedangkan gigi tumbuh dan ganti lepastu cabut balik

inikan pula manusia


hargai masa yg ada

[Miss Eriqa] said...

hehehe...
betul la tu joe..
bila kita hargai masa yang ada..
hidup kita mesti penuh dengan kenangan..
tq sebab drop by n comment entry ini..

Cik Peanut said...

skunk pun peanut ase yang sama...
kawan lama tiba2 hilang dalam hdup
yeah..i know..
they fave their own life..n new frens

hem~

[Miss Eriqa] said...

macam tu lah lumrah dunia cik peanut..
eriqa pun kadang2 rasa benda yang sama..
tapi bila dah lama2..
boleh je terima semua keadaan tu..