Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Friday, October 30, 2009

Update Terbaru Novel IDK

Aku ketandusan idea untuk teruskan IDK sebab aku rasa macam aku dah lari dari jalan cerita yang asal. So, aku akan berhentikan IDK dari terus dipostkan. Selepas habis final exam, aku akan rombak semua jalan cerita IDK supaya tidak lari dari jalan cerita yang sepatutnya.

Penceritaan dari pihak pertama membataskan penceritaan aku. Mungkin aku akan still teruskan dengan penceritaan dari pihak pertama, tapi melalui 2insan yang berbeza. Macam tak seronok la pulak kan kalau kita cuma tahu pasal kehidupan Eryqa yang terlalu cepat. Macam tak seronok je aku rasa.

Aku letakkan diri aku sebagai pembaca. Dan aku rasa macam ada part yang kurang je. Kalau pembaca tahu pasal kehidupan Hisyam selepas kehilangan Eryqa, pun macam best je bagi aku. Huhu...

Dan sebagai pembaca jugak aku selalu bertanya, apa sebenarnya Impian Eryqa? Kenangan yang Eryqa cuba untuk lupakan, mungkin aku dapat agak. Tapi aku still tertanya2 apa sebenarnya Impian Eryqa. Hurm...

Lepas tu, kalau fikir logik, 32tahun yang lepas dah ada ke sistem kolej? Eh2, macam tak logik je kan. Haha.. Sebagai pembaca, aku rasakan biarpun novel ni hanyalah rekaan, tapi kena masuk akal jugaklah jalan penceritaannya. Kalau cerita rekaan yang betul2 rekaan, mungkin kita dpat tipu sikit2 kan. Contoh macam, ada kereta terbang ke, mall yang tak wujud ke. Hehehe.. Tapi IDK bukanlah cerita rekaan yang macam tu. So, tak boleh la nak reka benda yang tak wujud kan. Hehehe...

Disebabkan aku letakkan diri aku sebagai pembaca dah rasa macam jalan cerita dah lari, so aku buat kesimpulan yang aku akan berhentikan buat sementara waktu novel ni. Maaf la pada sesiapa yang mengikuti novel ni. Tapi, ada ke yang nak baca? Huhu.. Kawan2 aku je la kot. Apa2 pun, aku mintak maaf okay.

lots of love,
[Miss Eriqa]

No comments: