Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Friday, October 15, 2010

Kawan Baik Saya Part 1

Saya ada kawan baik. Baik sangat. Tapi diorang suka sakat saya. Nak kenal dengan kawan baik saya???

Calon yang pertama...


Kenapa dia calon pertama? Sebab saya kenal erti persahabatan melalui dia. Siapa gerangan si gadis jelita ini?? Maaf yea, dia sudah berpunya kekasih hati. Pada yang lelaki tu, silalah kecewa. Hehehe....

Nama dia Norazreen Lokman. Tapi kawan2 panggil dia Oshin. Kadang2 saya suka sangat pendekkan nama dia jadi Shin saja. Semua sebab kes malas nak sebut nama panjang2. Hehehe.. Macam panjang lah sangat kat nama Oshin tue. Hehehe... Saya kenal dia dari sekolah rendah lagi. Masa tu kalau tak salah saya, saya baru je masuk sekolah. See, sangat kawan baik kan??

Masa sekolah dulu, saya jarang lepak dengan dia. Bukan tak kawan, cuma masa sekolah dulu dia ada clique lain, saya pulak suka sorang2. Sampai sekarang okay saya suka sorang2. Hehehe... Saya mula rapat dengan dia sejak sekolah menengah. Sudah pasti tempat lepak kami adalah di JJ Maluri. Waktu kami lepak kat sana, JJ Maluri masih kecik lagi. Bukan macam sekarang dah besar. Rasanya sepanjang kami berkawan, JJ Maluri tu dah 3kali buat renovation tau. See, lama tak kami kawan? Lama kan kan??

Dulu, dia selalu jadi tempat saya luahkan sakit hati dan kekecewaan saya. Macam2 masalah saya cerita dengan dia. Dia seorang pendengar dan pemberi nasihat yang bagus tau. Saya sangat sukakannya!! Hehehe... Even, sampai sekarang pun saya masih lagi bercerita dengan dia tentang perkembangan terbaru saya di sini. Dan yang pastinya, dia harus kenal dengan semua boyfriends yang pernah saya couple dulu tau.

Sekarang, dia bekerja kat KL. Nak jumpa dia pun dah susah. Sebab saya jarang balik KL. Balik pun, mesti saya kerja. Bila dah kerja, jarang ada masa nak lepak dengan dia. Kadang2 cemburu sangat bila tengok gambar2 dia pergi karaoke dengan kawan2 tempat dia kerja. Rasa macam dia dah tak nak karaoke dengan saya.

Kegemaran kami sama. Kami suka karaoke, tengok wayang, shopping. Tapi, sekarang dah susah. Sebab saya semakin busy dengan tugas saya sebagai seorang pelajar. Dan dia semakin busy dengan kerja2 dia. Tapi, yang pasti kami tetap berhubung walaupun tak sekerap dulu. YM, FB, sms adalah salah satu cara untuk kami berhubung. Dan saya akan pastikan yang saya dan dia akan terus berkawan sampai bila2.

Macam orang lain, saya dengan dia pernah jugak bergaduh. Biasalah, masing2 dengan ego masing2. Tapi, selama mana kami bergaduh, kami akan baik balik. Saya pernah rasa keseorangan bila saya gaduh dengan dia. Sekarang, kami dah tak gaduh2 lagi. Kami baik macam adeq beradeq. Hehehe.. Saya sayang dia.

Calon yang kedua...


Nama dia Mimi Nazirah Maulat Rahman. Kawan2 panggil dia Mimie. Tapi saya suka panggil dia Babe, Yang, atau pun Mie. Saya kenal dia sejak di Matrikulasi lagi. Kami sama2 satu kuliah, tapi berlainan tutor. Dan pada permulaan persahabatan kami, kami bukanlah serapat yang orang lain ingatkan. Kenapa?? Nanti saya cerita yea.

Seperti yang saya cerita, saya dengan dia baru lagi menjadi kawan. Baru takda la baru mana pun. Rasanya sudah 3tahun persahabatan kami terjalin. Saya nak cerita, saya dengan dia dulu saling menyampah dengan diri masing2. Semua sebab kes tak puas hati dan saja nak buat jealous. Hahaha... Dulu saya suka pakai heels yang tinggi. Tapi perangai saya masih lagi seperti budak lelaki. Gamaknya, saya suka melangkah seat di kuliah dengan heels yang tinggi. Dan dia sangatlah menyampah dengan sikap saya yang itu. Dan saya pulak, menyampah dengan sikap dia yang suka pakai beg LV sedangkan dia hanya mahu ke kelas je pun. Bukannya nak pergi berjalan. Hahaha.. See, sangat jealous dan menyampah bukan?

Sama macam Oshin, saya juga suka meluahkan perasaan sedih saya pada dia. Walaupun ada masa dia seperti kanak2 ribena, tapi pemikiran dia sangat matang. Kadang2 lebih matang dari cara saya berfikir. Walaupun ada masa saya tersentap dengan kata2 dia, tapi bila difikirkan semula, ada betulnya maksud kata2 dia.

Kami juga ada kegemaran yang sama. Rasanya kawan2 saya semua saya kegemaran dengan saya tau. Hehehe... Kami berdua juga suka tengok wayang, karaoke, shopping. Cuma, jarang dilakukan disebabkan kekangan masa. Hehehe.. Lagipun, sangat tinggi kos untuk ke bandar terdekat untuk menikmati semua hiburan itu. Hehehe...

Saya suka ikut dia balik rumah dia. Sebab dekat Jitra je pun rumah dia. Sampaikan saya dah baik dengan mama dia. Hehehe... See, kawan baik kan?? Lupa pulak, dengan Oshin pun saya selalu lepak rumah dia lepas sekolah. And sampai sekarang saya baik dengan keluarga dia. Berbalik kepada kisah Mimi, kalau saya ikut dia balik rumah, mesti kitorang selalu keluar. Kadang2 tengok wayang, kadang2 karaoke. Biasanya keluar dengan mama dia. Huhu...

Sepanjang saya kenal dia, saya tak pernah gaduh dengan dia. Tapi, saya pernah terasa hati dengan dia. Lepas tu dia suka cakap saya nie terlalu sensitif sangat. Hehehe... Saya boleh jadi sedih atau cemburu bila dia rapat dengan orang lain. Tapi, sikit demi sikit saya tahu dia bukan kawan saya sorang. Saya akan pastikan kami berkawan sampai bila2. Saya sayang sangat dengan dia. Hehehe... =)

Dua calon je boleh tak? Hehehe... Itu tidak bermakna kamu, kamu, dan kamu bukan kawan baik saya. Hehehe... Mereke berdua adalah kawan baik saya sampai bila2. Hehehe.. Oh yea, saya juga ada satu clique yang ahli clique kami bagi nama The Devils. Siapa The Devils? Nanti saya bagitahu next entry yea. Saya juga ada kawan baik lelaki. Tapi, itu pun kemudian yea. Sekarang masa untuk menyiapkan assignment. Hehehe...

p/s: sila jangan gelak aku buat karangan tadika.. hahaha... sekali sekala jadi innocent.. hehehe...
lots of love,
[Miss Eriqa]

2 comments:

princess hearty said...

hahaha... karangan budak sekolah rendah.... ko pernah touching ngn ak ek? heee...
sayang ko gak. muah! muah!

[Miss Eriqa] said...

hahaha..... biarlah.. sekali sekala jadi budak2.. hahaha...