Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Tuesday, November 23, 2010

Movies Review: Harry Potter and The Deathly Hallows dan Takers

Blogwalking di beberapa blog kawan2 sebentar tadi. Banyak yang aku terlepas cerita *okay tipu*. Bila baca pasal entry Hari Raya diorang, aku pun nak share jugak la macam mana hari raya aku. Bagi yang dah tahu, kamu boleh duduk diam2 yea. Hehehe...

Hari Raya Aidiladha kali ni memang bermakna. Kenapa? Sebab aku keluar 'beraya' di GSC Pavilion. Hahahhaa... Sebab tu aku cakap, raya kali ni memang best buat aku. Hehehe.. Hari tu saja aku tengok 2movies. Yang pertama, of course la Harry Potter. Dah lama kot aku tunggu movie nie keluar. Takkan mahu sia2 kan peluang berada di KL tanpa menonton filem ini. Hahaha...



The final chapter of the "Harry Potter" saga comes to the screen in this feature adaptation of the popular novel by children's fantasy author J.K. Rowling, with series veterans Steve Kloves and David Yates writing and directing, respectively. The "Deathly Hallows" will be split up into two films, with Part 2 set for release in 2011.

It all begins where Harry Potter will be transfered into a secret place secretly. Unfortunately, their plan had been expose by traitor to Lord Voldermort and result in one of them injured and the other one were dead. Who is dead?? Who is injured?? If you had read the books, you'll know it. The first part was not so 'magical' but the plot was created nicely according to the book. Don't ask me what is my rate to the movie, but watch it and judge it by yourself.

Second movie, aku tengok Takers. Lakonan Paul Walker. Dia je aku ingat nama pelakon, yang lain hampeh. Haha.. Ha, ada lagi sorang, tapi aku tak ingat nama. Heyden apa ntah. Yang berlakon dalam Star Wars dulu tu. Hehehe.. Satu action movie yang menarik. Penuh dengan aksi2 yang mendebarkan. Permulaan yang terus memuncak. Tapi, thumbs up for the movie.


Police detectives Jack Welles (Matt Dillon) and Eddie Hatcher (Jay Hernandez) investigate a daring heist by a group of well-organised bank robbers who left no traces. The crew are led by Gordon Cozier (Idris Elba), consists of John (Paul Walker), A.J. (Hayden Christensen), and brothers Jake (Michael Ealy) and Jesse (Chris Brown) Attica. The crew is missing out a former member, Ghost (T.I.), who was caught during a previous robbery five years ago. In his absence, Jake has begun a relationship with his former girlfriend Rachel Jansen (Zoe Saldana), who has accepted his proposal for marriage. Things change when Ghost surprises the crew after getting paroled after serving time in a penitentiary, and now a shot at a $30 million heist.

Yang pasti, kedua2 movie memang menarik. Menepati citarasa aku sebagai seorang peggemar filem2 aksi. Next in mind, Rapunzel. Hahaha... Jangan gelak. Yea. Aku sangat suka tengok kartun2 yang menarik seperti ini. Lagi2 tayangan dari Disney. Huhu...

p/s:sila klik di title untuk tengok review di Cinema Online

lots of love,
[Miss Eriqa]

No comments: