Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Wednesday, December 08, 2010

Pengalaman Berharga Mengajar Seribu Pengajaran

Okay, actually aku update ni sebab ada benda yang aku nak kongsi bersama dengan korang. Satu pengalaman dan pengajaran untuk aku. Huhu...

Actually, tadi aku ke Changlun. Pergi klinik sebab badan aku gatal2. Naik allergic tapi, tak dapat dikenal pasti sebab apa allergic tu datang. Mula2, aku biarkan. Sebab aku malas nak ambil tahu pasal hal tu. Tapi kalau dekat 2minggu benda tu berlaku, memang aku tak dapat tahan.

Sampai kat Changlun, tengok2 doktor tengah rehat. So, kena tunggu pukul 3 baru boleh jumpa doktor. So, aku dengan Sponge pergi makan dulu. Lepas makan, aku ke C-Mart, shopping barang sikit. Hehehe... Then, ke klinik. Lepas jumpa doktor, dapat ubat, ke Watson sebab nak beli dettol. Ceritanya bermula kat sini lah.

Aku ambik 5barang untuk aku bayar. Disebabkan barang tak banyak, aku letak barang2 tu dalam helmet. Sebab malas nak pegang bakul. Sampai dekat kaunter, aku bayarlah barang2 yang aku nak bayar ke kaunter. Lepas tu, ke Marrybrown nak belikan junior akunya makanan.

Dekat Marrybrown baru aku perasan, yang aku bawak keluar dettol tanpa membayar sebab dia tersorok di belakang purse aku dalan helmet. So aku dah rasa serba salah. Perlu ke aku patah balik dan bayar atau aku just buat tak tahu dan terus balik ke UUM. Tanya pandangan Sponge. Lepas tu, fikir punya fikir, aku ambik keputusan patah balik untuk bayar barang tu.

Lepas tu aku gelak sorang. Aku pun pelik, macam mana aku boleh terlepas pandang dettol tu. Padahal dettol tu barang utama kenapa aku ke Watson. Hahaha...

So kesimpulannya, sebelum keluar dari mana2 kedai, sila pastikan segala barang yang hendak dibeli telah dibayar. So takkan jadi macam kes aku. Huhu...

lots of love,
[Miss Eriqa]

No comments: