Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Saturday, December 03, 2011

Khas Buat Kalian, Sahabatku



Sahabat Sejati

Persahabatan terjalin,
Pabila munculnya insan yang tidak aku kenali,
Di satu tempat,
Yang juga asing buat kami berdua,
Saat salam persahabatan itu aku hulurkan,
Kau sambut dengan senyuman.

Tahun demi tahun masa berlalu,
Kau sentiasa di sisi waktu aku memerlukan,
Saat aku jatuh kau hulurkan tanganmu,
Meminjamkan bahumu waktu kau tahu aku bersedih.

Susah dan senang kita bersama,
Kau bantu aku saat aku terkapai-kapai,
Aku menjadi penyokong waktu kau kesedihan,
Kita gelak bersama tiap kali kejayaan itu dapat kita genggam,
Tidak kira kejayaan itu milik siapa.

Masa mencemburui kita,
Menjadikan perpisahan itu satu hadiah,
Mampukah aku kekal kuat seperti sekarang,
Saat aku berjauhan dari dirimu,
Mampukah aku ketawa seperti sekarang,
Saat aku tidak tahu bersama siapa aku harus berkongsi.

Perpisahan itu suatu yang dijanjikan,
Tapi bukan yang dijanjikan oleh kita,
Aku bertuah memiliki dirimu sebagai seorang sahabat,
Kerana kau sahabat sejati.

Sahabat,
Berjanjilah,
Kita tidak akan pernah berpisah,
Jarak dan masa mungkin jadi penghalang,
Namun,
Berjanjilah sahabat,
Kau tidak akan pernah melupakan aku,
Saat kau menghulur salam buat sahabat barumu.

Sahabat,
Andai ini menjadi perpisahan yang kekal,
Doakan aku beroleh ketenangan di sana,
Hanya itu yang aku harapkan,
Kerana aku tahu satu perkara,
Kau,
Sahabat sejatiku.

Terima kasih,
Sahabatku.


Ikhlas dari hati,
Fadzlin @ Lynne @ Miss Eriqa

2 comments:

princess hearty said...

dlm bertemu pasti ada perpisahan.. tapi selagi namanya kita sahabat, kita akan sentiasa ada didalam hati masing2.. :)

[Miss Eriqa] said...

=) love u...