Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Saturday, December 03, 2011

Pertemuan Pasti Ada Perpisahan

Lama sangat tak menulis kan? Huhu... Few months had gone, quite busy dengan kerja-kerja as a final sem students.

Bulan 12 sudah pun membuka tirai, menjadi bulan terakhir bagi tahun 2011. Pada semua yang telah membuat pelbagai azam untuk tahun 2011, sudah tercapaikah azam2 itu? Tepuk dada tanya selera.

Aku baru je selesai dengan assignment and presentation. Tapi, baru satu yang lepas. Masih ada 3 lagi assignments and 2 lagi presentations yang harus diselesaikan secepat yang mungkin. Kemungkinan besar, by the end of December, everything will be done. If possible, rasanya nak habiskan semuanya dalam masa yang terdekat.

Final semester di UUM, menjadi final year student, menjadi satu kenangan terindah dan terpahit bagi sesetengah orang. Aku? Dua2 mungkin ada, mungkin tiada. Perasaan bila hampir sampai ke penghujung? Hurm... Let see...


Sedih, sebab aku bakal meninggalkan UUM. Hampir 3 tahun setengah aku di sini, menimba pelbagai jenis ilmu. Menjadi seorang student memberikan aku peluang menimba ilmu ilmiah, menjadi seorang sahabat memberikan aku peluang mempelajari ilmu kehidupan. Yang paling aku sedih, berpisah dengan kawan2 seperjuangan dan my BFF, Mimie. Kehidupan aku di sini banyak dipenuhi kenangan bersama dia. Segalanya yang aku lakukan, pasti ada dia.





Menangis? Sila jangan harapkan aku menangis. Kenapa? Tangisan itu hanya akan keluar jika apa yang aku rancangkan menjadi kenyataan. Masih ada beberapa perkara yang harus aku selesaikan sebelum tangisan itu aku keluarkan. Andai terlaksana perkara itu, pasti tangisan akan kelihatan.



Gembira, sebab aku akan kembali ke dunia sebenar aku. Yupe, aku sangat suka berada di KL. Itulah dunia sebenar aku. Tidur lewat malam, Bangun awal pagi. Siang malam, keadaan tidak pernah sunyi. Itulah aku. Di UUM, aku kadang2 menjadi seorang yang pendiam. Pukul 10 malam je, keadaan menjadi sunyi. Nak keluar pun takut. Kadang2, pukul 2,3 pagi nak ke toilet pun takut. Hehehe...


2 perasaan berbeza dengan alasan yang berbeza. Tidak sama bagi individu yang berbeza. sama jugalah dengan aku. Tidak pasti apakah akan ada rasa sedih itu terbit di kalangan kawan2 lain. Aku tetap aku. Aku menulis apa yang aku rasa.

Yang penting, aku harap, perpisahan ini bukanlah perpisahan abadi. Ada rezeki, ada jodoh, pasti pertemuan akan terjadi semula.

Kata pepatah lama,

"Andai ada sumur di ladang, dapat hamba menumpang mandi, andai ada umur yang panjang, dapat kita berjumpa lagi.

Andai ada jarum yang patah, jangan di simpan di dalam peti, andai ada silap dan salah, jangan di simpan di dalam hati."

Kawan2, setiap pertemuan pasti disudahi dengan perpisahan. Tidak semua pertemuan itu akan berkekalan. Kenangan dan memori yang tercipta di sini, simpanlah sebagai satu album yang tidak mungkin akan dapat dijual beli, kerana semuanya berlaku hanya sekali.

credit gambar: Mr. G

notatanganmenaip: jangan disesali pertemuan yang berlaku, jangan ditangisi perpisahan yang berlaku. itu lumrah kehidupan, itu suratan azali. kenangan dan memori menjadi simpanan, untuk kita sulam bila kelapangan. =) 

lots of love,
[Miss Eriqa]

No comments: