Nuffnang Code

.:Nota Eriqa:.

Kadang2 kita tidak pernah bermaksud untuk menyakiti, namun kadang2 kita tidak pernah terfikir kita akan disakiti.

p/s: kalau rasa nak pinjam kata2 atau apa saja yang berkaitan dengan blog ni, sila link semula ke blog ini. TQ

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Tuesday, December 06, 2011

Sakit.... =((

Hari ni agak malang buat aku. Sebab? Hurm... Mengalami sakit perut yang teramat sangat sampai aku tak mampu untuk makan apa2. Sedih kan? Dah la perut tengah lapar nie. Huhu...

Semalam puasa sunat Asyura. Sepatutnya puasa sunat sehari sebelum Hari Asyura, Hari Asyura tu sendiri and sehari selepas Hari Asyura. Tapi, aku sempat puasa sehari sebelum je. Agak sedih sebab dah lama tinggal puasa sunat. Semalam berbuka makan nasi lemak ayam rempah kat proton and fresh orange. Pilihan yang menarik sebab memang makanan itu akan mendatangkan kesakitan kepada aku. Sebab?? Aku tak sahur. Itu bermakna, kali terakhir aku makan adalah pada hari sebelumnya di waktu malam. Tapi tak ingat makan apa. Then, bila dah puasa and tambah lagi tak sahur, of course la perut akan kosong tanpa apa2 kan? Eh2, kejap. Perut takkan kosong sebab ada gas dan asid yang datang akibat tiada makanan untuk dihadamkan.

Sebab tu aku tak boleh berbuka dengan nasi dan benda2 pedas atau berempah atau masam. Silap hari bulan, tak perlu nak silap sangatlah kan kalau dah jadi kesakitan tu pada aku hari ni. Perut sensitif ala baby ni memang susah *okay, sudah tahap poyo* kalau satu hari tak diisikan dengan makanan. Hurm...

Hari ni pergi kelas pagi tadi pun tak berapa nak selesa. Sakit perut ditambahkan dengan PMS, memang membuatkan aku rasa nak tidur je dalam kelas. Dah la kelas 3jam. Dan aku kesejukan!!! Huhuhu... Balik tadi pun terus ke toilet. Sakit bukan sebab lapar, tapi lebih pada pedih akibat dari terlalu banyak asid dalam perut yang tak fully utilize. Hahaha.. Mula la aku nak mengarut kat sini. Hehehe...

Owh yea.... Pintu bilik aku baru tukar hari ni. Tak lama lepas aku balik dari kelas tadi. Rasanya dalam pukul 1230 kot. Huhu... Akhirnya aku ada pintu baru. Tapi tak suka sangat dengan pintu baru ni. Susah nak explain kat sini. So, tak payah explain la kan? Hehehe...

K lah, nak sambung buat assignment. Setel yang ini, aku boleh bergumbira sebentar sebab hanya tinggal 3 lagi assignment yang perlu aku siapkan. Hehehe.... Tapi yang paling mencabar adalah 2 assignments terakhir yang perlu aku lakukan. Hehe... Hope, mampu siapkan dalam tempoh masa terdekat sebab nak prepare untuk final exam. Semester ni kitorang takda study week yea. So, kena study dari awal. Dan exam aku adalah antara exam terawal untuk semester ini. Hope boleh lakukan yang terbaik. Daaaa~~~~~

p/s: rasa menyampah nak baca, tak payah baca okay.. =))

lots of love,
[Miss Eriqa]

No comments: